رکورد شکنی پتروشیمی بوعلی سینا
همزمان با جهش تولید؛ فروش دوماهه از ۱۱.۹ همت عبور کرد/ درآمد ۲ ماهه پتروشیمی بوعلی سینا ۳۹ درصد رشد کرد. به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی پترو شهر، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» در بازار سرمایه، با انتشار گزارش عملکرد یکماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴، از رشد قابلتوجه ۸۷ درصدی تولید در […]
همزمان با جهش تولید؛ فروش دوماهه از ۱۱.۹ همت عبور کرد/ درآمد ۲ ماهه پتروشیمی بوعلی سینا ۳۹ درصد رشد کرد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی پترو شهر، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با نماد «بوعلی» در بازار سرمایه، با انتشار گزارش عملکرد یکماهه منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۴، از رشد قابلتوجه ۸۷ درصدی تولید در ماه دوم سال و افزایش فروش به حدود ۱۲ همت در دوره دوماهه نخست سال در کنار انجام تعمیرات اساسی خبر داد.
بر پایه دادههای منتشر شده، حجم تولید شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۴ به ۳۱۴,۸۶۴ تن رسیده که نسبت به ۱۶۷,۹۲۲ تن در اردیبهشت سال گذشته، رشد چشمگیر ۸۷.۵۱ درصدی را نشان میدهد. این رشد در حالی رقم خورده که بخشی از ماه با تعمیرات اساسی همراه بوده و دستیابی به چنین عملکردی، توانمندی عملیاتی و تداوم پایدار فرآیندها را به رخ میکشد.
در همین بازه، مبلغ فروش بوعلی به ۴۶,۱۹۴,۸۸۰ میلیون ریال (۴.۶ همت) رسیده که در مقایسه با ۴۳,۶۰۵,۹۸۰ میلیون ریال اردیبهشت سال قبل، رشد ۵.۹۴ درصدی را تجربه کرده است. این افزایش همزمان با مدیریت تعمیرات، نشاندهنده بهرهبرداری هوشمند از فرصتهای صادراتی و حفظ توازن عرضه و فروش در بازارهای داخلی و خارجی است.
همچنین مجموع تولید شرکت در دوماهه منتهی به پایان اردیبهشت ۱۴۰۴ برابر با ۶۶۸,۹۳۰ تن اعلام شده که نسبت به ۶۶۳,۷۲۲ تن مدت مشابه سال قبل، رشد ۰.۷۸ درصدی را نشان میدهد. اگرچه رشد عددی اندک است، اما این عملکرد در سطحی فراتر از ظرفیت اسمی مجتمع و با ثبات بالا انجام شده که نشاندهنده تداوم عملیاتی مطلوب در مقیاس صنعتی است.
در بخش فروش، درآمد دوماهه شرکت از ۸۶,۰۳۸,۵۶۱ میلیون ریال در سال قبل به ۱۱۹,۷۱۶,۷۵۷ میلیون ریال (۱۱.۹ همت) افزایش یافته و فروش بوعلی در دوماه رشد ۳۹.۱۴ درصدی را به ثبت رسانده است که بخش جذاب گزارش برای سهامداران به شمار میرود.
لازم به ذکر است، در شرایطی که بازارهای جهانی با نوسانات قیمت نفتا و بنزن روبروست، رشد بیش از ۳۹ درصدی فروش دوماهه بوعلی بیانگر توانمندی صادراتی، هوشمندی در قیمتگذاری و تثبیت برند ایرانی در بازارهای بینالمللی است و با تداوم این روند، چشمانداز مالی و عملیاتی بوعلی در سال ۱۴۰۴ نیز به مانند سالهای قبل مثبت و رو به رشد ارزیابی می شود.
دیدگاهتان را بنویسید